TURIJN, ITALIE, 1911.

Meer dan honderd jaar geleden, in de fabriek aan de voet van de beroemde basiliek, begon het idee van Superga door te dringen in het hoofd van de jonge ondernemer Walter Martiny.

Voor het eerst in Italië start Walter Martiny met de productie van artikelen van gevulkaniseerd rubber - een technologie die is uitgevonden door Charles Goodyear.

In 1913 produceert Superga® volledig waterdichte rubberen laarzen die het risico op ziekten en infecties, typisch voor moerassige plaatsen en rijstplantages, verminderen.

Een paar jaar later, in 1925, creëert Martiny een van de eerste sportschoenen ter wereld met een gevulkaniseerde rubberen zool om aan de behoeften van zijn tennisvrouw te voldoen.

Tennissers gebruikten in die tijd canvas schoenen met touwzolen. Uitgaande van een mal van de touwzool, reproduceert Martiny deze in natuurlijk rubber: een antislip en bestendig product. Het is precies uit de onregelmatige textuur van het touw dat de karakteristieke "sinaasappelhuid" zool wordt geboren, dezelfde die we nog steeds zien onder de 2750: voor iedereen, de klassieke Superga®.

In 1962 ontwierp de Italiaanse grafisch ontwerper Albe Steiner het nieuwe Superga® logo, gekenmerkt door eenvoudige en strakke lijnen en vandaag de dag nog steeds in gebruik.

In de jaren '70 vestigde Superga® zich in de sportwereld met een speciale lijn. Alle sportschoenen van het merk worden gekenmerkt door het "zwaluwstaart" logo, een onmiskenbaar teken van het Superga Sport label.

In 2007, na drie jaar als merklicentiehouder, nam BasicNet het merk Superga® over en zorgde voor de herpositionering op de markt door middel van indrukwekkende reclamecampagnes en samenwerkingen met prestigieuze merken in de modewereld, waaronder die met Fendi en Swarovski.

In 2011, tijdens de viering van de 150e verjaardag van de eenwording van Italië, werd Superga® erkend als "een van de 50 objecten die geschiedenis hebben gemaakt in Italië", waarmee de status van het merk als de "Schoen van de Italianen" werd bevestigd.

In dit scenario en al bijna een eeuw lang is een icoon zijn voor Superga® als een tenniswedstrijd: de grappen van de oorsprong weerklinken in de volleys van het heden. Met elke stuit worden verleden en heden weerspiegeld in een oneindige fusie van erfgoed en vooruitziendheid, sport en mode.

Superga® is een van de meest prestigieuze merken in de geschiedenis van Italiaanse schoenen wereldwijd en richt zich op diegenen die casual en eigentijdse schoenen willen dragen, maar met een vleugje echte geschiedenis en bijna honderd jaar cultuur en traditie. Het merk Superga® wordt momenteel gedistribueerd in meer dan 55 landen wereldwijd met een wereldwijd netwerk van single-brand stores en multi-brand resellers.

Superga® is en blijft een klassieker omdat het vanaf het begin zijn tijdloze charme intact heeft gehouden, hoe je het ook draagt.

Winkelmandje

Geen producten meer beschikbaar voor aankoop

Jouw winkelmandje is momenteel leeg